måndag 2 juli 2012

Summering - juni 2012

I juni har jag läst nio böcker. Det är lite bättre än vanligt. Känns som jag verkligen kommit igång med läsningen igen. Några riktigt bra böcker blev det under juni och boken Flickan och skulden är en bok som jag fortfarande tänker på. Ska försöka få ner mina tanker om den också.

Alla böckerna har jag lånat på biblioteket, suck. Jag borde verkligen läsa lite från min egna bokhylla också. 


Barn- och ungdomsböcker:

17 år och skitsnygg av Emma Granholm(Alfabeta)

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen(Rabén & Sjögren)
Du glömde säga hej då av Sarah Dessen(Rabén & Sjögren)
Mirakel av Renate Nedregård(Gilla Böcker)
Little Bee av Chris Cleave(Brombergs)
Mitt hjärta hoppar och skrattar av Rose Lagercrantz(Bonnier Carlsen)

Dolores - flickan utan ögon av Anders Brundin(LL-förlaget)

Deckare:

Den sista akten av Mari Jungstedt(Albert Bonniers förlag)

Reportagebok:

Flickan och skulden av Katarina Wennstam(Albert Bonniers Förlag)

Fördelning efter förlag:

2 Albert Bonniers Förlag
2 Rabén & Sjögren
1 Alfabeta
1 LL-förlaget

1 Bonnier Carlsen
1 Gilla Böcker
1 Brombergs


Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 7 Man 2

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar