tisdag 3 juli 2012

Titelalfabetet - R

Titelalfabetet börjar nu gå mot sitt slut. På bokstaven Q hade jag inga böcker så den hoppade jag raskt över men på bokstaven R hittar jag i alla fall tre böcker. Kanske inte helt oväntat har jag inte läst någon av böckerna.




Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist handlar om Ulla-Carin som på sin 50-års dag får diagnosen ALS. Ulla-Carin var i många år programledare på Rapport. Det är säkert en riktigt intressant bok och jag hoppas jag hinner läsa den snart.

Radhusdisco av Morgan Larsson har inte stått i hyllan så länge. Jag tror den blir riktigt rolig och läsa då den handlar om att växa upp på åttiotalet, precis som jag själv gjorde.

Röster ur förändring av Wole Soyinka har jag införskaffat på något antikvariat när jag läste litteraturvetenskap. Det är en rätt stor risk att den kommer förbli en hyllvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar