onsdag 22 augusti 2012

8 svar

Den här utmaningen har cirkulerat ett tag nu och nu har jag blivit utmanad av Sara på bloggen Bokhyllan i pepparkakshuset.

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Inte helt lätt det här.

1. Jag är väldigt kräsen vad det gäller mat. Jag äter tex inte soppa eller fisk. På jobbet tror de säkert att vi äter tacos varje dag då jag har tacorester med mig till lunch flera gånger i veckan.

2. Jag kan vara väldigt envis. Jag gillar tex tv-spel och kan då spela samma bana femtioelva gånger tills jag klarar den. Blir dock knappt något spelande sen jag fick barn då tiden inte räcker till det.

3. Jag tittar alldeles för mycket på tv. Borde ägna tiden åt att läsa istället men det är svårt att bryta gamla vanor.

4. Jag är en riktig badkruka. Fast vi bor nära havet har jag bara doppat mig en gång i havet denna sommaren.

5. Jag har en katt som heter Skorpan.

6. För att vara bokbloggare köper jag nog väldigt lite böcker. Jag köper på bokrean sen blir det inte så många fler. Brukar dock önska mig böcker när jag fyller år och till jul. Till dottern blir det dock en hel del böcker.

7. Klarar mig inte utan min klocka på armen. Är inte många dagar om året som inte klockan är på.

8. Jag är morgonmänniska. Så läsa på kvällen är oftast ingen bra idé då jag oftast somnar.

 Det var lite om mig. Man ska utmana fyra men då utmaningen gått runt en hel del nu så väljer jag bara två som jag inte tror har blivit utmanade nämligen Malin och Saga

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att titta för mycket på TV, men helt ärligt är det allt jag orkar många kvällar. Böcker kräver lite mer koncentration trots allt. Fisk och soppa är inget för mig heller. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lätt att man hamnar där i soffan efter en hektisk dag.

      Radera
  2. Jag älskar fisksoppa! (Och fisk och soppa skilt också!) Men de gånger jag doppat mig i havet i år kan räknas på ena handens fingrar, jag är också frusen!

    SvaraRadera
  3. Gillar alla sorters soppa utom fisksoppa. Tittar väldigt lite på TV, desto mer på film. Måste säga att det är jättekul att få veta lite mer om människorna bakom bloggarna.

    SvaraRadera