fredag 21 december 2012

Topplista 2012 Årskurs F-3

I eftermiddags hade jag en liten stund över så jag tog fram lite statistik och gjorde några topplistor över de mest utlånade böckerna över året. Vi kom nästan upp i 17500 utlånade böcker 2012. Inte konstigt att jag har fullt upp. 

Att göra topplistor är alltid kul. För årskurserna F-3 såg det ut så här.

Hcf

1. Elak & Pucko - planeten Fåntrattus av Fredde Granberg
2. Natten då Sigge föddes av Lin Hallberg
3. Poppis pinnar av Margareta Nordqvist
4. Rolf letar guld av Rune Fleischer
5. Bulten - en klump på fyra ben av Ylva-Li Gustafsson
6. Ficktjuvar i centrum av Helena Bross
7. Rolf i parken av Rune Fleischer
8. Rolf och hunden av Rune Fleischer
9. Kattas ungar av Margareta Nordqvist
10. De stulna barnen av Jo Salmson

Jag blir inte speciellt förvånad över hur det ser ut. Elak & Pucko är verkligen eftertraktade böcker. Jag hinner inte sätta ut dem på hyllan förrän de är utlånade igen. Böckerna om Rolf är också himla populära. De är ju böcker för nybörjarläsaren men jag har de som går i trean som också läser dem bara för att de tycker de är så bra. Fastän de är alldeles för lätta för dem.

I eftermiddag kommer topplistan för de som går i årskurserna 4-6.

2 kommentarer:

  1. Jag blir lite förvånad över Rolf. De går inte alls i mina klasser, jag har ändå försökt att puffa för dem i omgångar. Elak & Puck och Sigge däremot. Sedan läser de mycket Tam och Lasse Maja också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vad det är med Rolf men de har verkligen gått hem hos eleverna på skolan. Nu när jag läser din kommentar så inser jag att ingen av Martin Widmarks böcker är med på listan. De är dock också poppis. Intresset för Tam har svalnat. De flesta har nog läst dem.

      Radera