fredag 1 februari 2013

Är du en samlare?

Fredag innebär bokbloggsjerka hos Annika så även denna veckan.

Veckans fråga:

Är du en ”samlare” av saker som kan kopplas till litteraturen (böcker, bokmärken, muggar med litteraturmotiv, etc)?

Jag får säga nej på den frågan. Jag har knappt några saker som kan kopplas till litteratur. Visst lite olika bokmärken har jag ju men inga mängder.

Något som jag dock har köpt en del är leksaker med barnbokskaraktärer på till dottern. Vi har tex ett bowlingset med muminfigurer. Dottern har en gardin med barbapapamotiv och en Nalle Phu lampa och en massa kläder med med tex Pippi. Det är dock inget vi samla på men jag gillar leksaker som hänger ihop med böcker.

Jag är ingen aktiv samlare om man inte pratar om böcker :)

8 kommentarer:

  1. Hade jag haft barn hade jag nog också köpt en hel del leksaker och sådant med barnbokskaraktärer på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker behärska mig men det är svårt.

      Radera
  2. Ett bowlingset med muminfigurer... det måste vara hur fint som helst :)

    SvaraRadera
  3. Absolut kul med samlarleksaker som är kopplade till litteratur och även till film!

    SvaraRadera
  4. För barn är det ju en jättekul ide, håller fast vid läsandet den dag dom skall börja läsa själva.

    SvaraRadera
  5. Sonen har också en gigantisk samling av leksaksfigurer och flera av dem är Disney, relaterade till böcker/filmer. Det tänkte jag inte på för samlingen är ju inte min;-)

    SvaraRadera
  6. Jag är inte heller någon samlare.

    SvaraRadera