lördag 9 februari 2013

Summering - januari 2013

Året börjar hyfsat bra med 6 lästa böcker, det brukar hamna däromkring. Mindre bra är dock att jag inte skrivit om tre av dem. Som vanligt blir det nästan bara ungdomsböcker. Skulle jag bara läsa vuxenböcker så skulle det väl inte bli mer än tre böcker på en månad. Sen kommer det så himla många intressanta ungdomsböcker så jag kan inte motstå dem när det kommer fulla paket till jobbet.

Barn- och ungdomsböcker:

Det är jag som är Caroline av Peter Barlach(Bonnier Carlsen)
Divergent av Veronica Roth(Modernista)
Baristas tredje boken av Denise Rudberg(Bonnier Carlsen)
Förr eller senare exploderar jag av John Green(Bonnier Carlsen)
Glasbarnen av Kristina Ohlsson(Lilla Piratförlaget)

Romaner:

Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell(Norstedts)


Fördelning efter förlag:

3 Bonnier Carlsen
1 Modernista
1 Lilla Piratförlaget
1 Norstedts

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 3 Man 3

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar