tisdag 26 mars 2013

Lite nytt och lite gammalt

I dag ska jag ha boktips för årskurs fyra. Det är några spännande böcker och några roliga. Några äventyrsberättelser och en fantasybok. Jag tycker att jag har fått ihop en rätt bra blandning. Jag gissar på att Glasbarnen är den bok som kommer bli mest efterfrågad då den utspelar sig i Åhus där vi bor. Eleverna brukar tycka det är kul att läsa om sin egen bostadsort.

Som vanligt känner jag mig inte riktigt förberedd men förhoppningsvis hinner jag förbereda mig lite till innan det är dags.

De svarta svanarnas natt av Jesper Tillberg
Glasbarnen av Kristina Ohlsson

Habib - Meningen med livet av Douglas Foley
Lordis loggbok - Utsikt från livets planet av Tove Berggren

Yxan av Gary Paulsen
Äventyrsveckan av Sofia Nordin

Vägen följer hjärtat av Iselin B Alvestad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar