fredag 29 mars 2013

Summering - februari 2013

Snart har hela mars gått och jag har inte ens summerat februari. I februari lästa jag sju böcker vilket känns helt okej med tanke på att det är en lite kortare månad. Jag har kanske redan läst årets bästa bok, En man som heter Ove. Jag fastnade verkligen för den boken och tyckte att den var superbra. 


Barn- och ungdomsböcker:
Jag ljuger bara på fredagar av Mats Berggren(Opal)
En sekund i taget av Sofia Nordin(Rabén & Sjögren)
Spela för livet av Michael Williams(Berghs)
Julian och Jim av Laura Trenter(Tiden)
Spetshäxan av Gudrun Wessnert(Bonnier Carlsen)

Romaner:

En man som heter Ove av Fredrick Backman(Forum)
Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg(Forum)


Fördelning efter förlag:

2 Forum
1 Bonnier Carlsen
1 Tiden
1 Opal
1 Berghs
1 Rabén & Sjögren

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna  4 Man 3

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 7

Känns som det börjar bli dags att ta tag i mina egna böcker då alla böcker denna månaden lånades på bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar