tisdag 12 mars 2013

Tio böcker att läsa


Tisdag innebär numera en lista från Top Ten Tuesday. Denna tisdagen ska vi lista tio böcker som jag ska läsa i vår.

1. Blunda och hoppa av Sarah Dessen kommer lagom till sommaren. Den tänker jag absolut läsa.

2. Salvadorena av Cecilia Samartin är en bok som jag ska läsa så snart som möjligt då den ligger här och väntar på att bli läst.

3. Fjällgraven av Hjorth & Rosenfeldt är jag sugen på jag gillade de två andra i serien.

4. Dans på glödande kol av Anna Jansson är den 14:e boken om Maria Wern och även den kommer jag läsa då jag läst alla de andra.

5. Davidsstjärnor  av Kristina Ohlsson kommer ju i vår men kanske borde jag skrivit Paradisoffer för den har jag ju inte läst än.

6. Mercurium av Ann Rosman har blivit stående i hyllan sen förra sommaren. Snart dags att ta tag i den.

7. Kaninhjärta av Christin Ljungqvist har hyllats av många så hoppas även jag kommer gilla den.

8. Gul utanpå av Patrik Lundberg har det skrivits en del om vilket gjort mig nyfiken på den.

9. Delirium av Lauren Oliver tycker jag låter intressant då jag blivit förtjust i dystopier den senaste tiden.

10. Kretsen av Maggie Stiefvater lyckades jag få hem från Booked så den borde jag verkligen läsa snart.

Kan bli intressant och se hur det går med den här listan. Böcker som hamnar på listor har en tendens att inte bli lästa.

8 kommentarer:

  1. Fjällgraven tyckte i alla fall jag var riktigt bra :)
    Davidsstjärnor glömde jag helt bort, borde skriva upp den någonstans tror jag :P Kaninhjärta beställde jag precis från bokrean och Delirium läste jag för inte alls länge sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mycket böcker och så lite tid..

      Radera
  2. Delirium tycker jag att du definitivt ska läsa :)

    SvaraRadera
  3. Bara Kaninhjärta jag läst av dessa och den var bra :) Sedan har du ju med x antal deckarserier som jag håller på med/vill läsa.

    SvaraRadera
  4. Sarah Dessens nya längtar jag också efter! Men jag har faktiskt beställt en av hennes äldre böcker också, som inte är översatt. Jag vet inte om de tänker översätta hennes äldre böcker eller bara de nya som kommer, men det går ju inte att vänta hur länge som helst. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också funderat på att läsa Dessen på engelska men just nu orkar jag inte. Håller med dig att det är jobbigt att vänta. Om du inte har läst Jenny Hans böcker så tycker jag du ska testa dem.

      Radera
    2. Jodå, Jenny Hans trilogi har jag läst och tyckte mycket om. Sista boken var inte riktigt lika bra som de första två dock, tyckte jag. Det saknades lite av charmen och värmen som fanns i de två första.

      Åh, Jenny Hans böcker får mig att tänka på sommar! :-)

      Radera