fredag 14 juni 2013

En första början

Detta är en första hög som jag har släpat hem från biblioteket som jag jobbar på. Idag var det skolavslutning och nu är det tyst och tomt i biblioteket. När jag tittar på högen med böcker så inser jag att det är flera som jag har missat att ta hem, så det lär bli fler. Fast det håller vi tyst om för sambon blir nog snart tokig på alla böcker som ligger överallt.

Jag tänker börja med Blunda och hoppa av Sarah Dessen för hennes böcker brukar ge en så skön känsla. Jag tror det är en perfekt bok att börja sommarläsningen med. Egentligen skulle jag redan börjat läsa den men kvällarna i denna veckan har jag spenderat med att leta resa. Timme in och timme ut har jag suttit och jämfört hotell men igår så bestämde vi oss till slut. Så om ett tag bär det av till Mallorca för en riktigt familjesemester med massor av sol och bad.

4 kommentarer:

  1. Många härliga böcker i den högen! Jag måste verkligen börja gå till biblioteket igen. Kan inte fortsätta köpa massa böcker som inte får plats någonstans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner inte att jag måste äga alla böcker som jag läser så då är ju biblioteket ett bra alternativ. Sen jobbar jag ju på ett så då har jag ju böckerna nära till hands.

      Radera
  2. Jag kommer att märka av hur farligt det är att jobba på bibliotek i höst... :-) Eller rättare sagt; sambon kommer att göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han får nog vänja sig vid ännu fler bokhögar :)

      Radera