söndag 30 juni 2013

Summering - juni

Under juni månad har jag läst 9 böcker vilket gör att juni är den månad då jag läst flest böcker. Jag har dock bestämt mig för att juli ska bli ännu bättre. I juni hann jag dessutom med att läsa några vuxenböcker också och en hel hyllvärmare. Det är den första i år så det var ju verkligen på tiden. Jag läste även en  författare som ingår i en av de utmaningar som jag bestämt mig för att delta i nämligen Elly Griffiths. Känns som jag är pågång :)

Barn- och ungdomsböcker:

Gregor från Ovanjord av Suzanne Collins(Bonnier Carlsen)
Pollys djurpensionat av Julia Donaldson(Berghs)
Blunda och hoppa av Sarah Dessen(Rabén & Sjögren)
Eddie 12 och hon som heter Elsa av Thomas Halling(Alfabeta)
Flickan på tavlan av Rebecka Åhlund(Rabén & Sjögren)

Deckare:

Du går inte ensam av Mari Jungstedt(Albert Bonniers förlag)
Flickan under jorden av Elly Griffiths(Månpocket)
Janusstenen av Elly Griffiths(Minatour)

Romaner:

Jag ska göra dig så lycklig av Anne B. Ragde(Forum)


Fördelning efter förlag:

2 Rabén & Sjögren
1 Bonnier Carlsen
1 Albert Bonniers förlag
1 Forum
1 Minatour
1 Månpocket
1 Alfabeta
1 Berghs

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 8 Man 1

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 8
Hyllvärmare: 1

Utmaningar: Läst Elly Griffiths som ingår i min Boktolva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar