söndag 16 juni 2013

Summering - maj

Det är ju verkligen hög tid att summera maj månad. Maj månad blev verkligen ingen höjdare på många sätt. Men nu är den förbi och det är dags att ta nya tag. Jag läste bara sex böcker men det som är mest bedrövligt är att jag har bara skrivit om en av dem. Det blev bara barn- och ungdomsböcker denna månaden. Jag matas ju hela tiden med så mycket nytt så det är svårt att stå emot och jag känner att jag måste läsa många av dessa böcker för att kunna tipsa eleverna.

Barn- och ungdomsböcker:

Den första flickan skogen möter av Moa Eriksson Sandberg(Rabén & Sjögren)
Beskyddaren av Harlan Coben(Bonnier Carlsen)
Homecoming queen av Moa Herngren(Bonnier Carlsen)
Sveket av Pia Hagmar(B. Wahlströms)
Sommarkampen av André Pops(Pintxo förlag)
Kungen kommer! av Jo Salmson(Bonnier Carlsen)

Fördelning efter förlag:

3 Bonnier Carlsen
1 Rabén & Sjögren
1 B. Wahlströms
1. Pintxo förlag

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 4 Man 2

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 6

Under sommaren ska jag försöka läsa några av böckerna som står i min egen bokhylla. Det är ju verkligen på tiden då snart halva året har gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar