lördag 6 juli 2013

Dålig planering

Vi har nu kommit hem från att ha spenderat en vecka på Mallorca. Riktigt härligt väder har vi haft med mycket sol och bad. Det blev en hel del läst också. Något som dock var mindre lyckat var att jag hade tagit med förr få böcker. När det var två dagar kvar hade jag inget att läsa. Ni kan ju tänka er hur jag kände mig. Trodde inte att jag skulle hinna läsa så mycket men eftersom jag har två sjusovare i familjen så kunde jag läsa en hel del på morgonen innan de vaknade.

Till nästa gång vet jag i alla fall bättre och får ladda upp med fler böcker. Jag läste Nattsländan av Katerina Janouch och Sommarhuset av Anna Fredriksson. Recensioner om dem kommer inom kort. Frågan är ju bara vilken bok jag ska ta tag i nu?

Kanske ska jag fortsätta med Griffiths böcker eller kanske en ungdomsbok...

5 kommentarer:

  1. Vilken jobbig situation! Jag brukar tvärtom alltid komma hem med mer än hälften oläst för jag släpar alltid med mig alldeles för mycket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var första gången som vi åkte utomlands med dottern så trodde kanske inte att det skulle bli så mycket lästid men nu vet jag bättre till en annan gång.

      Radera
  2. Det är där den fantastiska magin med läsplatta kommer in. Om man råkar ha för få böcker med sig så kan man låna e-böcker på biblioteket. Helt otroligt smidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte riktigt kommit igång med med läsplattan. Det var dock många andra som hade gjort. Läsplattor var i var och varannan hand bland solstolarna. Väldigt orutinerat av mig.

      Radera
  3. Nu hann visst Monika före, klart du skulle lånat e-bok från bibblan, har man bara internet kan man låna var som helst i världen och till padda, telefon, läsplatta eller dator. Jag lånar flitigt från min lilla stuga på landet och det funkar toppen!

    SvaraRadera