måndag 23 september 2013

På jakt...

Jag är ofta på jakt efter bra högläsningsböcker. Just nu letar jag efter en högläsningsbok till årskurs två. Så har ni några tips så lämna gärna en kommentar. 

En sida som man kan få en hel del högläsningstips är Mammadamm.se. Så behöver du något högläsningstips så kolla in där. Det ska jag i alla fall göra. Bakom Mammadamm står några högläsningsentusiaster som vill sprida högläsningens goda effekter.

Jag har själv tipsat om en del böcker som jag tycker passar som högläsning, som jag vet lärare har testat. De tipsen hittar ni här. Tycker dock det är svårt att avgöra vilka böcker som passar till högläsning. Det funkar ju inte med vilken bok som helst. Inne hos Mammadamm kan ni läsa mer om tankar kring det.

Har ni någon favoritbok som ni tipsar om när någon frågar efter en högläsningsbok?

5 kommentarer:

  1. Jag och grabbarna O läste just Monkel Trogg, det var en lustig bok som vi gillade alla tre. Storebror går i tvåan och lillebror i ettan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Den känner jag till men har inte läst den.

      Radera
  2. SVJ läser jag ofta i tvåan och Akimboböckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de funkar ju också. Ibland glömmer man gamla godingar.

      Radera
  3. Ska kolla in mammadamm, behöver också tips på bra högläsningsböcker.

    SvaraRadera