måndag 21 oktober 2013

De nominerade är...

Idag har det då avslöjats vilka de nominerade till Augustpriset är. Du hittar alla de nominerade här.

Då jag främst är insatt i kategorin barn- och ungdom så lägger jag mitt fokus där.

De nominerade är:


Om detta talar man endast med kaniner, Anna Höglund, Lilla Piratförlaget

Lex bok, Sara Kadefors, Lilla Piratförlaget

Snöret, fågeln och jag, Ellen Karlsson och Eva Lindström, Hippo Bokförlag

Jagger, Jagger, Frida Nilsson, Natur & Kultur

Maximilian och Minimilian, Klara Persson, Urax

Cirkusloppor på luffen, Lena Sjöberg, Rabén & Sjögren

Jag får erkänna att jag har inte läst en endaste av böckerna.Lex bok tänker jag läsa inom kort och det tänkte jag även med Jagger, Jagger men den lånade jag ut till en elev idag. Cirkusloppor har jag kollat i som hastigast men vet att den finns på biblioteket så den får nog följa med hem imorgon. De andra bilderböckerna känner jag faktiskt inte till. Jag får dock kolla upp dem mer imorgon.

Känner ni till böckerna och har ni någon favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar