tisdag 8 oktober 2013

Summering - september

Då var det dags att summera september. Det blev en hyfsat bra månad med 8 lästa böcker. Ungdomsböckerna dominerar totalt vilket inte är konstigt då terminen har kört igång ordentligt. Jag har dock dåligt samvete över att jag inte skrivit om Min morrmor... än. Det måste jag verkligen göra inom det snaraste. Även Avgrundens änglar som jag verkligen gillade.

Överlag bra böcker denna månaden. Jag gillade verkligen Fulast i världen av Ingrid Olsson.

Barn- och ungdomsböcker:

Carlstensveckan av Johanna Schreiber(B. Wahlströms)
Fulast i världen av Ingrid Olsson(Rabén & Sjögren)
Lite ihop av Johanna Lindbäck(Lilla piratförlaget)
Avgrundens änglar av Magnus Nordin(Bonnier Carlsen)
Prästmordet! av Lena Lilleste(Rabén & Sjögren)
Världens ände av Ali Lewis(Opal)
Dunkla hot av Elsie Petén(B. Wahlströms)

Romaner:

Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman(Forum)

Fördelning efter förlag:

2 Rabén & Sjögren
2 B. Wahlströms
1 Bonnier Carlsen
1 Lilla piratförlaget
1 Opal

1 Forum

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 6 Man 2

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 7
Recensionsexemplar: 1

Att böckerna är lånade på bibliotek är inte så konstigt då det är nya ungdomsböcker och de har jag ju tillgång till på jobbet och det verkligen väller in böcker som jag är sugen på att läsa. 

2 kommentarer: