onsdag 5 mars 2014

Tematrio - Bokrea


Många klagar på att bokrean blir sämre och sämre, men Lyran lyckas alltid göra fina fynd. Berätta om tre reafynd från årets eller något tidigare års rea!

Det är ju perfekt att passa på att köpa böcker till barnen på bokrean om man anser att det är för dyrt i vanliga fall. Jag har hittat tre böcker som jag verkligen rekommenderar. 

1. Glasbarnen av Kristina Ohlsson är en spännande kapitelbok för 10-12 åringen.

2. Skogens systrar av Petrus Dahlin är även den en spännande kapitelbok men den är lite tunnare. Den passar 9-11 åringar.

3. Nöff, nöff Benny av Barbro Lindgren är en bilderbok som jag läst många gånger för dottern.


6 kommentarer:

  1. Glasbarnen har jag funderat på att läsa, trots att jag har fel ålder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser ständigt böcker fast jag har "fel" ålder och det funkar hur bra som helst. En bra blandning är bäst.

      Radera
  2. Ska verkligen skriva upp tipsen att tänka på när småkusinerna fyller år :)

    SvaraRadera
  3. Benny-böckerna är ju ljuvliga. Undrar hur de funkar för barn... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst dem för dottern ett antal gånger. Nu var det dock ett tag sedan men kanske när hon var ca 3 år.

      Radera
  4. Glasbarnen funderar jag på att läsa själv, även om jag är vuxen ;)

    SvaraRadera