måndag 12 maj 2014

Längtar efter

I kväll satt jag och tittade lite i katalogen Sommarens böcker 2014. Några av böckerna som jag är nyfiken på och längtar efter ser ni nedan. Jag har säkert missat en hel del men detta är böcker skriva av författare som jag brukar läsa.

Konsten att fotografera ditt barn av Ava Sjöberg - tycker jag skulle vara spännande att kika i. Vem vill inte bli bättre på att ta foto av sina barn.

Blodssystrar av Katerina Janouch - sjunde boken om barnmorskan Cecilia Lund och en av de böcker som jag längtar mest efter. Den kommer perfekt i början av sommaren lagom till semestern.

Havskatten av Ann Rosman - kommer redan i maj men jag väntar lite med den här då jag inte har läst Mercurium ännu.

Skuggorna av Katarina Wennstam - kommer i augusti och det är bara bra att det är ett tag tills dess så jag hinner läsa Stenhjärta först.

Inte riktigt enligt planen av Denise Rudberg & Hugo Rehnberg - lite avkoppling behöver man ju på sommaren och det brukar Rudberg leverera. Boken kommer redan i juni.

Bland barn- och ungdomsböckerna finns det också ett antal böcker som jag är nyfiken på och längtar efter.

Allt och lite till av Sarah Dessen - är den bok jag längtar mest efter. Det har blivit en tradition att läsa Dessen i början av sommaren. Hennes böcker brukar passa riktigt bra på sommaren. Boken kommer i juni så jag hoppas norpa åt mig den innan det är dags att gå på semester.

Mazerunner av James Dashner - har jag redan hört en del om. Boken kommer dock inte förrän i augusti.

Hon & han av Katarina von Bredow - är andra boken Bredow skriver som riktar sig till den lite yngre målgruppen. Riktigt bra var den första så måste givetvis läsa även denna som kommer i juli.

Färgen på drömmar av Ruta Sepetys - är en bok som handlar om första världskriget. Kan ju vara intressant. Boken kommer redan i maj så den ska jag förhoppningsvis kunna lägga beslag på snart.

Hjärta av damm av Ingelin Angerborn - är jag också spänd på att läsa. Angerborn brukar skriva spännande och bra böcker. Boken kommer i juni. 

Så det var några böcker jag längtar efter och ser fram emot att läsa. Vilka böcker längtar ni efter?

2 kommentarer:

  1. Vad är det som gör Katerina Janouchs böcker (om barnmorskan) så bra, tycker du? Jag har beställt sex pocketböcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de är så bra för de handlar om lite allt möjligt. Vardagslivet i en familj samt att få barn. Som förälder tycker jag det är intressant. Vi får ju även följa livet som barnmorska vilket jag också tycker är intressant. Sen är det ju huvudpersonens relationer till syskon och föräldrar. Det brukar även vara en lite bihistoria om något brott. Ibland tycker jag dock att bihistorien inte är så bra men som du förstått så gillar jag verkligen de böckerna och jag längtar varje tills det kommer en ny. Snart är detta årets längtan över :)

      Radera