torsdag 26 juni 2014

Äntligen semester

Idag är det min första semesterdag. Det ska bli himla skönt med semester. Det var dock ingen lugn start utan en massa måsten. Jag hann dock med ett snabbt besök på biblioteket. Jag har gjort en del reservationer och det var sista dagen idag att hämta dem. Ni ser dem på bilden nedan. I sommar tänker jag läsa massa relationsromaner.

Sen blev det även några böcker till dottern. Vi har ju massor av böcker till henne här hemma men det är alltid trevligt att läsa något annat. Det blir ju en del böcker när man varje kväll ska läsa två böcker. Ibland försöker jag komma undan med att bara läsa en bok men det går hon aldrig med på. Två ska det vara.

Innan jag börjar på någon ny bok måste jag dock läsa ut Allt och lite till av Sarah Dessen. Det går tyvärr lite trögt med den. Hoppas läsa ut den inom de närmaste dagarna.

5 kommentarer:

  1. Kommer ihåg känslan när den sköna semestern började. Själv är jag ständigt hemma sedan ett antal år bakåt pga. sjukdom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trist att höra Lena. Det är en riktigt skön känsla att gå på semester. Jag älskar mitt jobb men på sommare utan elever och lärare är det rätt trist.

      Radera
  2. Ha en härlig semester och hoppas du får en bra boksommar :)

    SvaraRadera