tisdag 8 juli 2014

Sommarläsning


Detta året försökte jag att inte ta med så många böcker hem från jobbet. Det blev böckerna på bilden ovan som fick följa med hem över sommaren. Sju stycken och det är ju inte så farligt mycket. Detta är böcker som jag verkligen vill läsa så jag hoppas hinna med dem. Boktjuven borde jag läst för länge sedan kanske blir det i sommar. Jag är nyfiken på Neil Gaimans nya bok som jag bara hört gott om. Boken som jag tänker börja på idag får bli Flyt som en fjäril, stick som ett bi av Elin Nilsson.

Livet efter dig är jag också riktigt nyfiken på och den blir min första bok av Jojo Moyes. Senare idag blir det en tripp till biblioteket för att hämta några reservationer som jag väntat ett tag på så risken är att de slinker före dessa böcker.

1 kommentar:

  1. Jag har precis läst ut Boktjuven. Älskade den. Är även jättesugen på att läsa Insurgent, Oceanen vid vägens slut och Livet efter dig. Dessa blir säkert lästa efter sommaren.

    SvaraRadera