tisdag 23 september 2014

Top Ten Tuesday - Böcker att läsa i höst


Då var det tisdag igen och efter som jag är uppe i ottan hinner jag med en lista såhär på morgonkvisten. Veckans Top Ten Tuesday är: Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list.

1. Ödesgudinnan på salong d'amour av Anna Jansson har jag precis börjat läsa.

2. Allegiant av Veronica Roth måste jag också läsa då jag precis läst Insurgent.

3. Britt-Marie var här av Fredrik Backman måste jag läsa då jag gillat Backman andra böcker.

4. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt blev jag sugen på då Bloggbohemen rekommenderade
den på Twitter.

5. Kärleken passerade här en gång av Peo Bengtsson måste jag läsa efter att ha läst om den inne på Bokhora.

6. Tonje och det hemliga brevet av Maria Parr måste jag läsa eftersom det är Carolinas bästa barnbok.

7. Mercurium av Ann Rosmann tänkte jag läsa så jag blir av med en hyllvärmare.

Sen tror jag att jag håller där. Det känns rimligt att jag kan hinna med dessa. Skriver jag för många så hinner jag inte alla. Jag ska verkligen försöka läsa dessa och inte massa andra böcker. Vi får se hur det går med det.

9 kommentarer:

  1. Britt-Marie var här är ju en bok som jag bara måste ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att den ligger i min brevlåda snart 😄

      Radera
  2. Jag ser också fram emot Britt-Marie :) Och vad kul att du ska läsa Tonje och det hemliga brevet - ser fram emot att få se vad du tycker om denna min favoritbok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tonje och det hemliga brevet är inte utlånad så ofta så tänkte att det kunde ju vara bra om jag läste den. Sen blev jag extra nyfiken när du gillade den så mycket.

      Radera
  3. Britt-Marie finns med på min lista med!

    SvaraRadera
  4. Allegiant är jättebra, kan rekommendera Four också om du inte läst den.
    Backman måste jag verkligen ta tag i och läsa.

    SvaraRadera
  5. Allegiant skall jag snart läsa, vill även fortsätta läsa Rosmans böcker och Backman vill jag ha till samlingen.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar också vara dålig på att följa dr listor jag gör :)

    SvaraRadera
  7. 1, 2, 3 och 5 vill jag läsa. Och 4 och 7 har jag läst :-)

    SvaraRadera