tisdag 25 november 2014

Top Ten Tuesday - att läsa i vinter


Tisdag igen och dags för veckans Top Ten Tuesday. Veckans uppgift:

Top Ten Books On My Winter TBR. Inte många dagar kvar innan december börjar så detta blir en lista på de närmaste månadernas läsning. Jag tror den kommer stämma rätt så bra överens med vad jag kommer läsa.

1. Som om jag vore fantastisk av Sofia Nordin kommer i januari. Jag är först i reservationskön så en ska jag läsa så fort den kommer.

2. Etthundra mil av Jojo Moyes väntar på att bli hämtad på bibblan så den läser jag inom kort.

3. Att föda ett barn av Kristina Sandberg har stått i hyllan ett tag men tänkte ta tag i den då författaren nu fått Augustpriset.

4. Lotus blues av Kristina Ohlsson hoppas jag tomten kommer med.

5. Lejontämjaren av Camilla Läckberg tro jag tomten kommer med så den slukar jag nog meddetsamma.

6. Han & dom av Katarina von Bredow är tredje delen och då jag läst de andra och de är riktigt bra tänker jag läsa denna också.

7. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt skulle jag läst i höst men den hanns inte med så det får bli nu istället.

8. En ska bort av Pia Hintze är andra delen om Sarah och Karl som jag ska hämta på bibblan i morgon.

9. Mercurium av Ann Rosman har stått i hyllan länge nog nu.

10. Springfloden av Cilla och Rolf Börjlind har även den stått i hyllan länge nog nu.

3 kommentarer:

  1. Här finns både lite nytt, lite som jag vill läsa och lite som jag redan har läst :)

    SvaraRadera
  2. Lotus blues ja, den har jag nog faktiskt glömt att skriva upp på önskelistan. Ann Rosmans serie har hamnat lite i skymundan här, men jag tänkte fokusera på gamla serier nästa år :)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en trevlig lista :)

    SvaraRadera