måndag 12 januari 2015

Vem vinner?

Nu är det dags att rösta fram årets pristagare av priset Bokbloggarnas litteraturpris. Det är elva stycken som man har att välja bland. Jag har bara läst en av böckerna nämligen Kanske ihop av Johanna Lindbäck. Jag får kanske lägga de andra böckerna på att läsa listan. Jag tänker inte rösta i år då det känns lite knäppt då jag bara läst en av böckerna men det ska bli spännande att se vilken bok som vinner. Vinnaren tänker jag i alla fall läsa. Vilka av böckerna har ni läst?

En mörderska bland oss av Hannah Kent (Massolit)
Jag heter inte Miriam  av Majgull Axelsson (Brombergs)
En enda natt av Simona Ahrnstedt (Forum)
Eleanor & Park av Rainbow Rowell (Berghs)
Röd som blod av Salla Simukka (Rabén & Sjögren)
Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg (Albert Bonniers förlag)
Världens viktigaste kyss  av David Levithan (Gilla Böcker)
Onanisterna av Patrik Lundberg (Rabén & Sjögren)
Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart (Lavender Lit)
Liv till varje pris av Kristina Sandberg (Norstedts)
Kanske ihop av Johanna Lindbäck (Lilla Piratförlaget)

Vill du rösta så hittar du info här hur du gör. 

2 kommentarer:

  1. Jag har läst långt ifrån alla, men tänker rösta i alla fall. :) Av de nominerade har jag läst Jag heter inte Miriam, Onanister och så började jag på En enda natt men det var verkligen inte min genre.

    SvaraRadera
  2. Vet inte vem som kan vinna, hoppas dock på röd som blod

    SvaraRadera