torsdag 7 maj 2015

Föräldragruppen på biblioteket

Igår blev det ett besök på biblioteket med föräldragruppen. Två bibliotekarier och en specialpedagog pratade om olika böcker som man kan starta med och lite om språkutveckling. Jag fick tips på lite nya böcker och jag lånade hem två stycken(se bilden). 

Det var inte helt enkelt att lyssna samtidigt hålla ordning på sonen men något som fastande var det här med att det är viktigt att välja rätt bok. Att boken är på rätt nivå för barnet annars är det lätt att barnen tycker det är tråkigt och vi föräldrar tolkar det som att barnet inte är intresserat av böcker.

Jag tyckte det var väldigt trevligt upplägg att man går till biblioteket med föräldragruppen. Det gjorde vi inte med dottern. Nu besöker jag ju biblioteket varje månad i alla fall men kanske får de några nya låntagare med det här upplägget. Tyvärr var det dock många som inte kom men det går ju en del sjukdomar så ibland blir det ju så. 

Jag har varit lite dålig på att läsa för sonen men nu är han nio månader gammal så det är ju hög tid att sätta igång. Han vill dock mest äta upp böckerna så han har några som han får tugga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar