tisdag 26 maj 2015

Top Ten Tuesday - böcker att läsa i sommar



Då var snart denna tisdagen över men innan den är slut så tänkte jag hinna med en Top Ten Tuesday. Veckans uppgift: Ten Books I Plan To Have In My Beach Bag This Summer or Ten Books I Think Make Great Beach Reads. 

Då jag inte läser så mycket på stranden längre så tolkar jag det som böcker jag tänker läsa i sommar. Så här kommer tio böcker som jag hoppas läsa i sommar och med sommar så menar jag efter midsommar fram tills skolan börjar.

1. Du är aldrig ensam av Sarah Dessen kommer lagom till sommaren. Det har blivit en tradition att läsa hennes senaste bok under sommaren.

2. Kvinnan på tåget av Paula Hawkins känns det som alla har läst så i sommar tänkte jag att även jag ska göra det.

3. Barfotaflickan av Katerina Janouch är den 8:e boken om barnmorskan Cecilia Lund och det hör till min sommar att läsa den.

4. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon kan nog bli lagom mysig läsning i sommar. Den har dessutom stått i bokhyllan ett tag nu.

5. Järnblod av Liza Marklund är den elfte boken om Annika Bengtzon och då jag har läst alla de andra böckerna tänker jag läsa även denna.

6. Gengången av Ingelin Angerborn är Angerborns senaste bok. Då det är dax för mig att börja jobba igen till hösten tänkte jag att det är dax att läsa lite ungdomsböcker igen.

7. Maze runner av James Dashner har jag med i min boktolva så den tänkte jag läsa i sommar.

8. Efter festen av Lisa Jewell är jag lite nyfiken på.

9. Gone girl av Gillian Flynn så jag kan se filmen och så att jag betar av mina hyllvärmare.

10. Bara ett barn av Malin Persson Giolito har även den stått länge nog i hyllan nu.

Känns som en bra blandning. Hur mycket lästid det blir återstår att se.

1 kommentar:

  1. Punkt 9 där är jag med på. Köpte filmen Gone girl för evigheter sedan, men vill inte se den eftersom jag inte läst boken än :)

    SvaraRadera