fredag 4 september 2015

Dags för bokfestival

I morgon tänkte jag att jag skulle försöka komma in till stan och besöka Kristianstads bokfestival som har dragit igång. Klockan ett tänkte jag lyssna på Christoffer Carlsson och klockan två är det dags för Katerina Janouch. Lite tur att de kommer efter varandra annars hade jag nog haft svårt att lyssna på båda två. Jag hade gärna lyssnat på Katarina Wennstam också men det var idag så det funkade inte.

Jag har aldrig tidigare lyssnat på Carlsson eller Janouch så det ska bli kul och intressant. Janouch är ju en favoritförfattare med sina böcker om barnmorskan Cecilia Lundh. Hennes böcker ser jag fram emot att läsa varje sommar.

 Carlsson har jag inte läst något av men jag har Fallet Vincent Franke i bokhyllan. Känns som det är hög tid att läsa den.

Någon mer som tänker besöka bokfestivalen i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar