tisdag 27 oktober 2015

Läslov

Denna veckan har ju eleverna höstlov eller Läslov som läsrörelsen vill att vi ska kalla det. När det är lov så har man ju extra mycket tid att läsa. Jag hade gärna också haft läslov men riktigt så lyckligt lottad är jag inte. Istället är jag på ett bibliotek utan elever och planerar inför läsaktiviteter som ska ske resten av terminen men det är ju inte så illa det heller.

Kulturkollo har tagit fast på det här med läslov och därför lyder deras tisdagsutmaning som följande:

Om du hade läslov den här veckan vad skulle du läsa då?

Jag skulle börja med att läsa ut Det är något som inte stämmer av Martina Haag som jag började läsa för någon dag sedan. Den boken är inte så tjock så några böcker till skulle jag hinna med.

När jag lyssnade på Klara Önnerfält som berättade om serien Blodregn av Mats Wahl blev jag väldigt sugen på att läsa de böckerna. De står alltid i bibblan så det behövs nog att någon tipsar om dem så de blir lite utlånade.

Sen skulle jag vilja läsa Ishavspirater av Frida Nilsson som är nominerad till Augustpriset.

Sen skulle jag hemskt gärna läsa om Harry Potter och de vises sten och då den nya illustrerade utgåvan. Den är verkligen så himla fin.

Det är lite vad jag skulle läst om jag nu hade haft läslov. Eftersom jag inte har det så blir det nog något helt annat som jag kommer läsa. Vad skulle ni läsa?

8 kommentarer:

  1. Jag skulle nog läsa något av dina böcker. Fast kanske någon annan gång. Just nu har jag andra böcker som behöver läsas ut. Hur länge kan böcker ligga? Länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa böcker blir liggande medan andra seglar upp på läslistan meddetsamma. Konstigt det där.

      Radera
  2. Jag tycker faktiskt att det borde införas ett läslov för oss som inte går i skolan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar ju på skola så har ju i alla fall möjlighet att vara ledig men tror inte mina barn skulle gå med på att jag läste en vecka :)

      Radera
  3. Den ena sonen läser en Harry Potter just nu, men eftersom vi bor i Finland har vårt höstlov redan varit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag någon gång får läsa Harry Potter med mina barn.

      Radera
  4. Harry Potter-serien borde jag avsluta, har några böcker kvar att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh önskar jag hade några av dem kvar men det har jag inte.

      Radera