onsdag 8 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 23

Barnboksbloggen kör varje vecka, Veckans bokbloggsfråga och jag tänkte att jag skulle börja svara på den.

Här kommer Veckans bokbloggsfråga:

Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?

Det korta svaret på den frågan är nej. Väldigt få i min familj läser böcker. Min syster läser en del så där brukar det bli en bok i julklapp.

Som tur är har jag personer på jobbet som jag kan prata böcker med. När man jobbar på skolbibliotek blir det ju en himla massa prat om böcker fast ibland vill jag ju läsa böcker för vuxna också och då vill man ju gärna prata om dem.

Nu har jag inte varit så aktiv på bloggen den senaste tiden men annars tycker jag att man får mycket genom den.

7 kommentarer:

  1. visst får man mycket bra tips på bokbloggar

    SvaraRadera
  2. Det är lite tråkigt att inte ha människor i närheten som man kan prata böcker med, men det är tur det finns bokbloggare :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att bokbloggarsfären är så härlig och social, för jag har egentligen inte heller någon i min närhet som delar mitt intresse riktigt så starkt. Har dock mina bokcirklar och så, vilket förstås är trevligt, men bloggarna ger mig mycket!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att man får till sig mycket om och kring böcker genom bloggandet.

    SvaraRadera
  5. Skönt att i alla fall ha kollegor på jobbet att prata böcker med!

    SvaraRadera
  6. Jag visste inte att du ville läsa böcker även för vuxna, men om du så gärna vill det så får du gärna läsa för mig ;)

    SvaraRadera