torsdag 5 juli 2012

Sommarläsningsenkät

Den här sommarläsningsenkäten hittade jag inne hos Bokbabbel som i sin tur hittade den inne hos Bokstävlarna som hittade den hos....

1. Bästa boken förra sommaren?
Så bra minne har jag ju inte så jag kommer ihåg det. Tur man har listor på böckerna man läst.
Jag säger Jag älskar dig inte av Christina Stielli.

2. … och sommaren innan det?
Sommaren 2010 upptäckte jag  Sommaren jag blev vacker av Jenny Han och det är en riktigt härlig ungdomsbok.

3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan?

 Den sista akten av Mari Jungstedt om man gillar deckare. Gillar man ungdomsböcker så kan man läsa Dessens nya Du glömde säga hej då som är en härlig bok att läsa i hängmattan.

4. Vad läser du mest på sommaren?

Jag läser blandat som resten av året. Blir dock en del ungdomsböcker som jag känner att jag måste läsa som jag inte hunnit under våren. Sen brukar jag unna mig några vuxenböcker också.

5. Var läser du helst på sommaren?

Jag ligger helst i hammocken och läser eller på stranden. 

6. Vad ser du framemot att läsa i sommar?
Jag hoppas verkligen att jag snart får Modershjärtat som är den senaste boken om Cecilia Lund av Katerina Janousch. 

5 kommentarer:

  1. Tyckte den här enkäten var en kul grej, så även jag har publicerat en!

    SvaraRadera
  2. Den sista akten har jag läst men jag tyckte inte ens den var värd att skriva om :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hade totalt missat att Katerina Janouch släppt nytt i serien om Cecilia Lund! Tack för tipset, har genast reserverat den på biblioteket! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag står också på kö på bibblan. Var nära på att köpa den men tycker 200 är lite mycket för en bok i mjuka pärmar.

      Radera